Ons is hier!

21 september 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We zijn er, Kaapstad, zo’n kleine 10.000km weg van huis en zonder tijdsverschil. Weg van huis wil ook zeggen weg van ons ‘mieske’ (da’s de hond), en van onze familie. Dat vroeg woensdagavond om een laatste avondmaal, België pur sang, frieten met stoofvlees bij moeder! Of zoals ze hier zeggen: skyfies met beesbredie. Misschien één dezer eens proeven en vergelijken. Afscheid werd uiteindelijk overal genomen met veel verwittigingen: wees voorzichtig, zorg voor elkaar, blijf alert,... Wel ja, zullen we zijn, maar misschien ook niet te veel zodat we vooral genieten van onze reis.

Weer véél te véél anticiperend op het niet altijd even soepele verloop van de NMBS in België kwamen we donderdagavond zo’n 2uur voor vertrek aan in de air&rail-terminal van Air France in het treinstation Brussel-Zuid. Het plan: met de TGV naar Parijs, daar slapen (in F1-luxe), en op vrijdag dan de vlucht. Zo gezegd zo gedaan: eventjes inchecken, en bagage afgeven. Maar niet zomaar afgeven...  Afgeven tot in Kaapstad, met een klein hartje en hopend op een tot in de puntjes uitgedacht logistiek beleid. Onze bagage bleek heel zelfstandig te zijn, want heeft zonder problemen die 10.000km alleen afgelegd. Applaus voor de valiezen (en Air France). Voor de rest startte onze vlucht met enkele krijsende(!) baby’s, die we snel op mute hebben gezet door onze koptelefoons luid genoeg te zetten. En zo kwam Kaapstad film na film (na film na film na film...) dichterbij. In ons hotel werden we met het nodige enthousiasme onthaald, en belangrijk... Het bed is zoals een bed hoort te zijn: groot en fluffy!

Met spannende reisverhalen kan ik momenteel nog niet entertainen, maar wel met een klein overzichtje van onze verdere plannen. Morgen, zaterdag, gaan we onze huurauto ophalen en rijden we naar Hermanus in de hoop walvissen te zien. Daarna hebben we nog 5 andere stops: Oudtshoorn (stokstaartjes, struisvogels en glamping), Addo nationaal park, Knysna (paragliden is hier een grote kanshebber), Montagu (wijn wijn wijn) en tot slot nog enkele dagen Kaapstad en alles errond. Pittig tripje -zo’n kleine 2.000km- met af en toe al iets gepland, maar vooral veel vrijheid!

Nu nog een wijntje/biertje drinken in de bar, douchen en dan slapen na de lange vlucht, en morgen weer hop met de beentjes.

Slaapzacht!

1. Ciska:
    21 september 2018
    Veel plezier! Vooral niet vergeten te genieten :)
    Blijven jullie in één hotel of trekken jullie rond?
  2. Moeder en Thierry:
    Veel plezier. Xxx
  3. Abi:
    21 september 2018
    Hey hopelijk hebben jullie het geluk om de Tafelberg te zien bij heldere hemel! Zeker de moeite waard om naar de top te gaan, prachtig uitzicht ook op Robbeneiland
  4. Jilta:
    22 september 2018
    Oudtshoorn en Montagu heb ik 18 jaar geleden ook gedaan! En Kaapstad! Mooi, mooier, mooist! Zuid-Afrika is de allermooiste en leukste reis ooit! Veel plezier!
  5. 22 september 2018
    Alles lijkt zoooooo mooi🤗, dus genieten en nog eens genieten!!!
  6. Nadine:
    22 september 2018
    Zo enthousiast... zelfs na zo’n lange vliegreis!!! 😰✈️ De reis van jullie leven... dus GENIETEN!!! Hou ons op de hoogte hé! 😘
  7. Kathleen steenbeke:
    22 september 2018
    Veel plezier. Genieten jullie maar.
  8. Yoran:
    22 september 2018
    Amai ik kijk al uit naar de fotos van de coole dibgen die je gaat doen!!!